Қоршаған әлем бейнесінің танымдық келбеті мен қайшылықтары туралы

Авторы

  • G.M. Autova Абай ат. Қазақ ұлттық педагогикалық университеті, Қазақстан, Алматы қ.
  • V.V. Kazachenok Беларусь Мемлекеттік университеті, Беларусь, Минск қ.
  • K.M. Mukashev Әл-Фараби ат. Қазақ ұлттық университеті, Қазақстан, Алматы қ. http://orcid.org/0000-0002-3568-7143

DOI:

https://doi.org/10.26577/RCPh.2020.v73.i2.11

Ключевые слова:

официальная наука, внутренние противоречия, гипотезы, постулаты, теории, базовые составляющие, белые пятна, окружающее мироздание.

Аннотация

Ғылымы мен білімі дамымаған қоғамның интеллектуалдық және өндірістік қуаты мешел деңгейде қалып, қауыпсіздігі әрқашанда күмән туғызады. Ол аз болғандай, ғылымның даму дәрежесі әрбір халықтың өркениеті мен мәдениетінің айнасы іспеттес ерекше бір әлем екенін ұмытпаған абзал. Ғылыми – техникалық жетістіктер  XX - XXI ғасырлар  аралығындағы тарихи прогрестің айрықша маңызды көрсеткіштеріне айналуда. Солай бола тұра, қазіргі кезеңде ғылымға деген екі түрлі көзқарастың бар екені жасырын емес. Бірінші бағыт үшін ғылым қоғамның ең басты құндылығы ретінде саналып, оған үлкен сенім артуымен ерекшеленеді және адамзаттың алдағы уақытта да дамуының доминантты факторы ретінде бағаланады. Екінші бағыттың жақтаушылары қоғамда орын алып отырған жаһандық кеңістіктегі кризистік, экологиялық және әлеуметтік салаларда жіберілген қателіктердің себебі мен салдарын ғылымнан көргісі келеді. Мұндай қателіктерді шешуге ғылымның мүмкіндігі шектеулі деп санау арқылы, ғылымның жетістіктерін адамзат үшін зиянды жағынан көрсетуге тырысады. Бұл көзқарастардың қайсысы дұрыс, қайсысы бұрыс екенін дөп басып айту оңай емес. Себебі әрбір бағыт уәжінің өзіндік объективті негізі бар деп санау қажет. Ғылым әрқашанда кездесетін қарама-қайшылықтарды шешу арқылы дамиды. Сондықтан да ғылымның табыстары қоғамда бір жағынан үлкен сеніммен, үмітпен, оптимизммен қабылданса, екінші жағынан сенімсіздік пен пессимизм туғызуы заңды құбылыс. Қалайда болмасын, жаңа ғасырда да ғылымсыз қоғамның халі мүшкіл екені ешбір күмән туғызбаса керек. Осы мақала көлемінде қарастырылатын мәселер авторлардың дербес көзқарастарынан туындаған пікірлер екенін және айта кету қажет.

Библиографические ссылки

1 P.D. Golub, Problemy obshchey metodologii nauk, (Moscow, Nauka, 2006), 235 s. (in Russ).

2 L.A. Mukatov, Metodologiya nauchnoy deyatel'nosti, (Moscow, Vysshaya shkola, 2002). (in Russ).

3 A.N. Lorgin, Metody i formy nauchnogo poznaniya, (Moscow, Logos, 2009). (in Russ).

4 E.V. Ostrovskiy Istoriya i filosofiya nauki, (Moscow, YUNITI, 2007), 161 s. (in Russ).

5 Sovremennaya filosofiya nauki: khrestomatiya, (Moscow, Logos, 1996), 400 s. (in Russ).

6 Pedagogicheskaya entsiklopediya, T.2., (Moscow, Logos, 2009). (in Russ).

7 K.N. Pozdnyakov Metodika i metodologiya, (Moscow, Prosveshcheniye, 2005). (in Russ).

8 W. Heisenberg, The nature of elementary particles. In: Blum W., Dürr HP., Rechenberg H. (eds) Scientific Review Papers, Talks, and Books Wissenschaftliche Übersichtsartikel, Vorträge und Bücher. Gesammelte Werke, Collected Works, (Springer, Berlin, Heidelberg, vol B., 1984), p. 917-927.

9 Herman Suit, Physics contribution, 87 (3), 555-561 (2013).

10 P. Zavada, Physics Letters B, 751, 525-531 (2015).

11 S.J. Brodsky, arXiv:hep-ph/0412101, (2004).

12 L. Santacroce, L. Bottalico, and I.A. Charitos, Medicines (Basel), 4(4), 92 (2017).

13 plato.stanford.edu/entries/democritus/ – Democritus. Stanford Encyclopedia of Philosophy.

14 plato.stanford.edu/entries/atomism-ancient/ – Ancient Atomism. Stanford Encyclopedia of Philosophy.

15 A.E. Emery, J Med Genet, 25(6), 422-426 (1988).

16 V.P. Milant'yev, Istoriya vozniknoveniya kvantovoy mekhaniki i razvitiye predstavleniy ob atome, (Moscow, Knizhnyy dom «LIBROKOM», 2009), 248 c. (in Russ).

17 E. Fermi, Lektsii po atomnoy fizike, (Moscow, IL, 1952), 124 s. (in Russ).

18 T.N. Frolova, T.V Shashchurina, Vestnik Moskovskogo universiteta MVD Rossii, 4, 298-301 (2018).

19 N.M. Morozova, Vestnik Voronezhskogo instituta MVD Rossii, 4, 120-123 (2014).

20 N.L. Khudyakova, Vestnik Chelyabinskogo Gos.universiteta, 4 (400), 69-75 (2017).

21 E.G. Yudin, Sistemnyy podkhod i printsip deyatel'nosti, (Moscow, Nauka, 1978), 391 s. (in Russ).

22 A.N. Kochergin, Metody i formy poznaniya, (Moscow, Nauka, 1990), 76 s. (in Russ).

23 V.V. Krayevskiy Metodologiya nauchnogo issledovaniya, (S-Pb., 2001), 146 s. (in Russ).

24 K.M. Mukashev Fizika medlennykh pozitronov i pozitronnaya spektroskopiya, (Almaty, 2011), 512 s. (in Russ).

25 V.V. Krayevskiy, Metodologiya pedagogicheskogo issledovaniya, (Samara: Izd. Sam.GPI, 1994), 165 s. (in Russ).

26 V.V. Krayevskiy, V.M. Polonskiy, Metodologiya dlya pedagoga: teoriya i praktika, (Volgograd, Peremena, 2001), 323 s. (in Russ).

27 V.S. Lednev, Soderzhaniye obshchego srednego obrazovaniya. Problemy i struktura, (Moscow Pedogogika, 1980), 264 s. (in Russ).

28 N.A. Masyukova, Proyektirovaniye v obrazovanii, (Minsk, Tekhnoprint, 1999), 288 s. (in Russ).

29 A.M. Novikov, Rossiyskoye obrazovaniye v novoy epokhe, (Moscow, Egves, 2005). (in Russ).

30 A.A. Gorelov, Kontseptsiya sovremennogo yestestvoznaniya, (Moscow, Tsentr, 2007), 335 s. (in Russ).

Загрузки

Опубликован

2020-06-25

Выпуск

Раздел

Методика преподавания физики в высшей школе

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)