М. Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университетінде «Жаратылыстану ғылымдарындағы нанотехнологиялар» пәнін оқыту ерекшеліктері

Авторлар

  • Б.М. Усеинов М. Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті, Петропавл қ., Қазақстан
  • А.Г. Маркова М. Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті, Петропавл қ., Қазақстан
  • А.В. Первиков РҒА СБ Күш физикасы және материалтану институты, Томск қ., Ресей
  • С.А. Сартин М. Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті, Петропавл қ., Қазақстан
  • М.Б. Шогжанова М. Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті, Петропавл қ., Қазақстан
  • Г.У. Сейльбекова М. Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті, Петропавл қ., Қазақстан

DOI:

https://doi.org/10.26577/RCPh.2024v89i2-010
        6 10

Аннотация

Нанотехнологиялар ақпараттық өрісті қандай да бір жолмен ғылыми тақырыптарға байланысты әсерлі ауқымда түсірді. Қазіргі заманда «нанотехнология» терминін іс жүзінде әрбір лайман тыңдайды, маркетинг мақсатында осы салаға сілтеме жасай отырып, теріс пайдаланулар орын алады. Бұл терминнің қолданылу аясын шектейтін анықтама келтіріледі. Сонымен қатар, осы пәнаралық саланы ғылым үшін пайдалана отырып, серпінді мүмкіндіктер, цифрландыруды ілгерілету үшін де, адамның өзін білуі үшін де ең соңғы көрнекті зерттеулер көрсетілген. 2022 жылдан бастап Солтүстік Қазақстан университетінде «Жаратылыстану ғылымын зерттеудегі нанотехнологиялар» пәні бойынша жоғары дәлдіктегі заманауи жабдықтарды пайдалана отырып сабақтар өткізілуде. Мақсаты – физика кафедрасында осы пәнді оқытудың ерекшеліктерін ашу. Бұл пән бойынша жаратылыстану ғылымдарының әр түрлі білім беру бағдарламаларының мамандарын даярлаудың маңыздылығы, алдыңғы қатарлы ғылыми жабдықтарға практикалық зерттеу дағдыларын қолдану қажеттілігі қарастырылады: атом күшінің микроскопы, туннельдік микроскопты сканерлеу. Зертханалық сабақтарда алынған оқушылардың сканерлеу нәтижелері келтіріледі. Физика кафедрасы жанындағы Солтүстік Қазақстан университетінде осы пәнді оқыту аспектілері ашылып, еңбек нарығында болашақ бәсекеге қабілетті маманды қалыптастыруда алған білімдері мен дағдыларының маңыздылығы көрсетілген.

Библиографиялық сілтемелер

R.P. Feynman, The Saturday Review, April 2, 45-47 (1960).

By Peter J. Denning and Ted G. Lewis, Communications of the ACM, №. 1, 54-65 (2017).

N.A. Zakirova, R.R. Ashirov, Fizika. Uchebnik dlya 11 klassa. (Nur-Sultan: Arman-PV, 2020), 336 p. (in Russ.)

P.M. Nikitin, Nature Chemistry 15, 70-82 (2023).

Kontseptsiya razvitiya v RF rabot v oblasti nanotehnologii na period do 2010 g. M. (2004) (in Russ.)

Yu.S. Nagornov, Izucheniye biologicheskikh ob"yektov metodami atomno-silovoy mikroskopii (Tol'yatti: TGU, 2012), 67 p. (in Russ.)

V.L. Mironov, Osnovy skaniruyushchey zondovoy mikroskopii. Uchebnoye posobiye dlya studentov starshikh kursov vysshikh uchebnykh zavedeni. (RAN. Institut fiziki mikrostruktur. Nizhniy Novgorod, 2004) 114 p. (in Russ.)

Ye.V. Panfilova, A.B. Syritskiy and A.A. Dobronosova, Inzhenernyy zhurnal: nauka i innovatsii 1, 1-11 (2018) (in Russ.)

A.V. Kruglov, D.O. Filatov, Yu.Yu. Gushchina, M.B. Zvonkova, A.O. Golubok, M.L. Fel'shtyn, O.M. Gorbenko and I.D. Sapozhnikov, Skaniruyushchaya zondovaya mikroskopiya, (2018) (in Russ.)

А. Pervikov, M. Lerner and K. Krukovskii, Current Applied Physics 17 (2), 201-206 (2017).

Жүктелулер

Жарияланды

2024-06-20

Шығарылым

Бөлім

Методика преподавания физики в высшей школе